سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیدمرتضی

آنچه از ناحیه ی ما صورت گرفت...

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏.

«به نام خداوند مهرگستر مهربان.»

اللَّهُمَّ انَّکَ تَعْلَمُ انَّهُ لَمْ یَکُنِ الَّذى کانَ مِنّا مُنافَسَةً فى سُلْطانٍ وَ لَا الِتماسَ شَىْ‏ءٍ مِنْ فُضولِ الْحُطامِ وَلکِنْ لِنَرُدَّ الْمَعالِمَ مِنْ دینِکَ وَ نُظْهِرَ الْاصْلاحَ فى بِلادِکَ فَیَأْمَنَ الْمَظْلومونَ مِنْ عِبادِکَ وَ تُقامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدودِکَ.

«خدایا تو خود آگاهى که آنچه از ناحیه ما صورت گرفت رقابت در کسب قدرت یا خواهش فزون‏ طلبى نبود، بلکه براى این بود که سنن تو را که نشانه‏ هاى راه تو اند بازگردانیم و اصلاح آشکار و چشمگیر در شهرهاى تو به عمل آوریم که بندگان مظلوم و محرومت امان یابند و مقررات به زمین مانده ی تو از نو به پا داشته شوند.»

منبع: نهج‏ البلاغه، خطبه 129؛ مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 24، ص 23.


بشارت(3)!!!

اقامه نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(14 بهمن 1390)

از بین رفتن غدّه ی سرطانی

رهبر انقلاب اسلامی ضعف و انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی و افزایش نشاط و امید فلسطینی‌ها را از برکات بسیار مهم قیام ملت‌های منطقه برشمردند و تأکید کردند: غده حقیقتاً سرطانی اسرائیل باید درمنطقه از بین برود و این مسئله بدون تردید روی خواهد داد.

پیروزی ملّت بحرین

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بحث اوضاع منطقه، مظلومیت مردم بحرین را نیز خاطرنشان کردند وافزودند: دستگاه‌های رسانه‌ای مستکبران، با سکوت کامل، این ملت مظلوم را مورد بایکوت قرار داده است اما این کارها اثری نخواهد داشت و ملت بحرین هم به توفیق الهی پیروز خواهد شد .

به راه افتادن نهضت اجتماعی عظیم در اروپا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت‌های اروپایی را نیز از لحاظ اقتصادی - مالی و سیاسی دچار ضعف روزافزون دانستند و با اشاره به وابستگی و تبعیت دولت‌هایی نظیر فرانسه از امریکا تأکید کردند: اگر روزی ملت‌های اروپایی دریابند که علت اصلی مشکلات آنها، تبعیت دولت‌هایشان از امریکا و شبکه جهانی صهیونیزم است نهضت اجتماعی عظیمی براه خواهد افتاد که در پرتو آن دنیای جدیدی بوجود خواهد آمد.

فروپاشی حکومت امریکا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توسل امریکا به تهدید و زورگویی را موجب بی‌اعتباری مقامات این کشور در چشم ملت‌ها و در افکار عمومی ملت امریکا دانستند و تأکید کردند: حکومتی که اعتبارش در چشم ملتش ساقط شود، امیدی به بقایش نیست و هیچ سرنوشتی جز فروپاشی و سقوط نخواهد داشت همینطور که فروپاشی رژیم شوروی نشان‌دهنده این واقعیت است.

تأثیرپذیری سرنوشت کلّ بشریت از جریان بیداری اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرن حاضر را قرن اسلام و عصر ملت‌ها خواندند و با اشاره به تأثیرپذیری جوانان و روشنفکران در واشنگتن و پایتخت‌های اروپایی از قیام میدان تحریر مصر، تأکید کردند: این جریان، در آینده سرنوشت کل بشریت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)


بشارت(2)

دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با رهبر انقلاب(11 بهمن 1370)

واقعیّت موجود در جهان

امام خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) واقعیت موجود در جهان را با توجه به تحولات یک سال گذشته و بیداری اسلامی، ضعف روزافزون غرب و قدرت فزاینده‌ی دنیای اسلام دانستند

وعده ی نصرت الهی و پیروزی های بیشتر

و تأکید کردند: اگر امت اسلامی در کشورهای مختلف ، متعهد به مجاهدت، ایستادگی و حسن ظن به پروردگار باشند، قطعاً وعده نصرت الهی محقق خواهد شد، همانگونه که در یک سال گذشته شاهد آن بودیم.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحولات یک سال گذشته در منطقه، از بشارت‌ها و  لطف و رحمت الهی است، افزودند: این تحولات، اول کار است و به لطف خداوند پیروزی‌های بیشتری در راه است.

لازمه ی نصرت الهی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، لازمه نصرت الهی را مجاهدت و بجا آوردن حق جهاد دانستند

جمهوری قدرتمند

و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران در طول 32 سال گذشته همواره از مراحل سخت و دشوار عبور کرده است و به لطف خداوند از این پس نیز با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.

اوج و شکوه تمدّن اسلامی

وی افزود: تمدن اسلامی بار دیگر، بازگشت به دوران اوج و شکوه خود را آغاز کرده و جمهوری اسلامی ایران نقش ممتاز و بی‌بدیلی در اوج‌گیری مجدد تمدن اسلامی دارد و به همین دلیل جبهه استکبار فشارهای خود را بر ایران تشدید کرده است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)


بشارت!!!

دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی جوانان و بیداری اسلامی با رهبر انقلاب(10 بهمن 1390)
تحلیل:
رهبر انقلاب، تاریخ بشر را بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی و در آستانه تحولی عظیم برشمردند و تأکید کردند: بشریت از همه مکاتب و ایدئولوژی‌های مادی اعم از مارکسیسم، لیبرال دمکراسی و ناسیونالیسم سکولار عبور کرده و در آغاز دوران جدیدی است که بزرگترین نشانه آن، توجه ملت‌ها به خدای متعال، استمداد آنها از قدرت لایزال الهی و اتکای ملتها به وحی است.
ایشان با اشاره به تسلط شبکه دیکتاتوری پیچیده، خطرناک، فاسد و شیطانی صهیونیست‌ها و قدرت‌های استکباری بر جهان افزودند: قیام ملت‌های منطقه علیه دیکتاتورهای وابسته، جزئی از مبارزه بشریت با دیکتاتوری جهانی صهیونیست‌هاست و جامعه بشری با پشت سر گذاشتن پیچ بزرگ تاریخی، از سیطره این دیکتاتوری خطرناک رها می‌شود و این تحول عظیم براساس وعده صادق پروردگار، به آزادی ملت‌ها و حاکمیت ارزش‌های معنوی و الهی منجر خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به کسانی که ممکن است پیروزی بر شبکه دیکتاتوری جهانی صهیونیست‌ها را غیرممکن بدانند خاطرنشان کردند: قبلاً نیز اگر کسی از پیروزی جوانان مؤمن حزب الله بر ارتش رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت و یا از ذلت طاغوت مصر و تحولات عجیب شمال افریقا حرف می زد خیلی‌ها باور نمی‌کردند همچنانکه استقامت، پیروزی و پیشرفت جمهوری اسلامی نیز برای برخی ها قابل باور نبود اما قدرت فائقه پروردگار، خود را در این پیروزی‌ها و تحولات شگفت نشان داد.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور هوشیارانه و استقامت ملت‌ها در میدان را زمینه‌ساز تحقق بدون تردید نصرت‌های الهی خواندند و افزودند: در پرتو تحقق وعده‌های پروردگار، صهیونیست‌ها، شیطان بزرگ امریکا و قدرت‌های غربی امروز در مقابل بیداری اسلامی احساس ناتوانی می‌کنند و این احساس ضعف و شکست هر روز بیشتر خواهد شد.
توصیه:
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تحولات کشورهای اسلامی را آغاز راه نجات و سعادت، برشمردند و افزودند: مهم این است که پیروزی‌های بدست آمده را پایان راه ندانیم و با ادامه مجاهدت و تکیه بر عزم و اراده ملت‌ها، و اتکا و حسن ظن به خدای قادر متعال، مبارزه با زورگویان جهانی و عوامل آنها را ادامه دهیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، توکل و حسن ظن به خدا و حفظ وحدت را رمز پیروزی دانستند و با استناد به فرمان پروردگار به پیامبر درباره استقامت و پایداری افزودند: امت اسلامی در پرتو این فرمان الهی، بدون توقف، راه خود را ادامه می‌دهد.
بشارت:
ایشان آینده امت اسلامی را بسیار روشن برشمردند و با اشاره به امکانات انسانی، مادی و غیر مادی جهان اسلام تأکید کردند: ملت‌های اسلامی با حفظ تفاوت‌ها و تمایزها در زیر چتر واحد دعوت الی الله قرار دارند و جوانان امت اسلامی، به اذن الهی، روزگار مجد و عزت و اقتدار امت اسلامی را شاهد خواهند بود و این افتخارات عظیم را به نسل‌های بعد منتقل خواهند کرد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)